Pro firmy
kosik
0 položek
0 Kč

Kontaktní formuláře

Otázky a odpovědi

  • Veškeré informace prostřednictvím audiovizuálního informačního systému ve stanicích a zastávkách poskytuje pro všechny dopravce dle Zákona o drahách Správa železnic, s.o. - www.spravazeleznic.cz. Dopravce České dráhy poskytuje informace pro své zákazníky v aplikaci Můj vlak.

  • České dráhy v tomto případě vystupují pouze jako dopravce. Většinu dálkové dopravy objednává Ministerstvo dopravy a v případě regionů příslušné krajské úřady. Proto je vhodnější směřovat požadavky k jízdnímu řádu (časová poloha, místa zastavení apod.) přímo na objednatele. Kontakty naleznete přímo na stránkách jednotlivých úřadů. Více informací najdete na stránce Jak se dělá jízdní řád.

  • Nepořádek na železnici nás samozřejmě netěší, nicméně nic z uvedených oblastí neovlivníme. Infrastrukturu pro všechny dopravce spravuje státní organizace Správa železnic, s.o. Je tedy vhodnější oslovit přímo uvedenou organizaci. Kontakt naleznete na www.spravazeleznic.cz.

  • Ne. Pro vrácení elektronické jízdenky využijte přímo e-shop ČD – stránku Vrácení a výměna jízdenky.

  • Přímo v Kontaktním formuláři můžete vkládat přílohy. V případě, že nemůžete přiložit kopii jízdenky, informujte nás v textu stížnosti alespoň o ceně, místě a přibližném čase nákupu.

  • Tento problém řešte prosím neodkladně prostřednictvím našeho Kontaktního centra na telefonním čísle 221 111 122 nebo prostřednictvím emailu info@cd.cz. V lepším případě se může jednat o dokončený nákup a opravdu nastal problém pouze s doručením dokladu. Druhou možností je zablokování částky u vaší banky, ale k dokončení transakce z nějakého důvodu nedošlo.

  • Vlakový doprovod může na základě požadavku cestujícího prověřit situaci a pokusit se napravit situaci ihned. V případě, že je porucha závažnější, doporučí cestujícím přesun do jiných vozů. Jestliže je vlak plný a nelze přidělit náhradní místa, můžete průvodčího požádat o jednorázové odškodnění ve výši 30 Kč. To platí pro vnitrostátní dopravu. S mezinárodní jízdenkou si nechejte nemožnost přesunu na jiné vyhovující místo potvrdit u vlakového doprovodu a následně můžete požádat o odškodnění formou voucheru ve výši 25 % z ceny jízdného a místenek - více informací naleznete zde.

  • České dráhy připravují návrh jízdního řádu svých vlaků především na základě požadavků objednavatelů veřejné dopravy. Pro dálkové vlaky (rychlíky, rychlíky vyšší kvality, expresy a vybrané spoje InterCity a EuroCity) je objednavatelem Ministerstvo dopravy ČR, pro vlaky regionální (osobní a spěšné) jsou objednavatelem jednotlivé krajské úřady. Ministerstvo dopravy i krajské úřady si u Českých drah na základě smlouvy objednávají vlaky pro zajištění základní dopravní obslužnosti a za tyto vlaky následně Českým drahám platí prokazatelnou ztrátu z jejich provozu. Součástí objednávky jsou počty a časové polohy vlaků na jednotlivých tratích a také požadovaná kvalita dopravy (použitá vozidla, přesnost dopravy apod.). Bližší podrobnosti a kontakty na jednotlivé objednatele naleznete zde.

  • Pokud cokoliv zapomenete ve vlaku, doporučujeme se co nejrychleji obrátit prostřednictvím telefonu 221 111 122 na náš Centrální zákaznický servis ČD. Operátoři mají možnost spojit se přímo s posádkou vlaku a ta se pokusí ztracenou věc zajistit. Všechny ztráty a nálezy jsou pak evidovány na www.eztraty.cz.

  • Aby se zpoždění nepřenášela lavinovitě na další a další spoje, je nastaven systém čekacích dob. Výše čekací doby určuje nejvyšší možné zpoždění, které může vlak dosáhnout při odjezdu z přestupní stanice. Základní čekací dobou je 5 minut, upravena může být značkou v jízdním řádu (zkrácení). V případě, že má váš vlak zpoždění, doporučujeme požádat vlakový doprovod se žádostí o prověření možnosti čekání nad rámec stanovených přestupních dob.

  • Musíme upozornit, že stížnost není vhodný nástroj k vyřizování akutních problémů. Pro naši reakci musíme prověřit skutečnosti související se zaslanou stížností, a to může nějakou dobu trvat. Legislativně je doba pro reakci ohraničena 1 měsícem od zaslání, ve výjimečných případech (pokud musíme například komunikovat s jiným subjektem) činí tato doba 3 měsíce.

  • České dráhy, a. s., jsou pouze dopravcem (jedním z mnoha), provoz vlaků na dopravní cestě řídí provozovatel dráhy, Správa železnic, s. o. Řízení provozu, včetně předností, sledů vlaků (dle jednotlivých kategorií, rychlostí a pod), přijetí případných opatření pro zvýšení, resp. zajištění propustnosti traťových úseků (např. jízda vlaků po odklonové trase, odřeknutí vlaků apod.), jsou plně v kompetenci této organizace. Tyto záležitosti vycházejí z platné legislativy, zejména vyhl. 173/1995 Sb. dopravního řádu drah. Stejně tak provozovatel dráhy postupuje při zajišťování přípojů, kde automaticky dodržuje stanovené čekací doby (určuje konkrétní dopravce ve spolupráci s objednatelem dopravy vždy pro aktuálně platný jízdní řád).

  • V případě nenadálé technické závady a nedostatku záložních vozů ve stejné kvalitě opravdu může dojít k zařazení jiného typu vozu. Rezervovaná místa jsou přidělena náhradně. Na vrácení jízdného nárok nemáte, avšak můžete v případě nedodržení plánovaných doplňkových služeb (absence WiFi, zásuvek) požádat o odškodnění formou voucheru ve výši 30 Kč, který na požádání vydá vlakový doprovod. V případě nejasností vždy doporučujeme kontaktovat vlakový doprovod.

  • Pro co nejrychlejší nápravu doporučujeme kontaktovat majitele infrastruktury - Správa železnic, s.o. Kontakt naleznete na www.spravazeleznic.cz.

  • Dopravu řídí a informace o spojích pomocí audiovizuálního systému ve stanicích zajišťuje Správa železnic, s.o. - www.spravazeleznic.cz. Dopravce nemá vliv na skutečnost, kam bude vlak přistaven.

  • U aktuálně jedoucích spojů můžete zjistit informace ve funkci VLAK na internetových stránkách ČD nebo v mobilní aplikaci Můj vlak. Pokud si nejste jisti důvodem zpoždění nebo potřebujete ověřit jeho výši zpětně, můžete využít Kontaktní formulář, záložku dotaz. Formu stížnosti použijte v případě, že zpožděním došlo k poškození vašich zákaznických práv.

  • Bohužel v reálném provozu někdy dochází k situacím kdy je třeba vůz nahradit záložním vozem. Vždy se snažíme o nahrazení stejným typem vozu, bohužel ne vždy to je možné. V případě nezařazení vozu 1. třídy Vám bude u jednorázových jízdenek vydáno potvrzení o jejím nevyužití a následně uplatníte nárok na vrácení rozdílu jízdného mezi 1. a 2. třídou (u klasických jízdenek u pokladny, u eTiketu na www.cd.cz/eshop). V případě časového doplatku do 1. třídy máte nárok na odškodnění dle Smluvních přepravních podmínek