Nemůžete najít hledanou informaci související s cestou vlakem? Zeptejte se nás prostřednictvím Kontaktního formuláře.
Nevíte si rady? Zkuste najít odpověď v připravených častých otázkách a odpovědích.
Ne vždy jde všechno podle plánu. Každá stížnost nám pomůže zlepšit služby pro vaši další cestu.
Každá pochvala je pro nás důležitou zpětnou vazbou, kterou rádi využijeme k naší další práci.
Nařízení EU o ochraně osobních údajů (GDPR) vám garantuje uplatnění některých práv v souvislosti se zpracováním vašich osobních údajů vůči nám, jako správci vašich osobních údajů.
Pomocí tohoto formuláře můžete jednoduše odeslat žádost o odškodnění při zpoždění Vašeho vlaku.
Zapomněli jste cokoliv ve vlaku? Pokud je vlak ještě na cestě, doporučujeme co nejrychleji kontaktovat náš Centrální zákaznický servis na lince 221 111 122.
Veškeré informace prostřednictvím audiovizuálního informačního systému ve stanicích a zastávkách poskytuje pro všechny dopravce dle Zákona o drahách Správa železnic, s.o. - www.spravazeleznic.cz. Dopravce České dráhy poskytuje informace pro své zákazníky v aplikaci Můj vlak.
České dráhy v tomto případě vystupují pouze jako dopravce. Většinu dálkové dopravy objednává Ministerstvo dopravy a v případě regionů příslušné krajské úřady. Proto je vhodnější směřovat požadavky k jízdnímu řádu (časová poloha, místa zastavení apod.) přímo na objednatele. Kontakty naleznete přímo na stránkách jednotlivých úřadů. Více informací najdete na stránce Jak se dělá jízdní řád.
Nepořádek na železnici nás samozřejmě netěší, nicméně nic z uvedených oblastí neovlivníme. Infrastrukturu pro všechny dopravce spravuje státní organizace Správa železnic, s.o. Je tedy vhodnější oslovit přímo uvedenou organizaci. Kontakt naleznete na www.spravazeleznic.cz.
Ne. Pro vrácení elektronické jízdenky využijte přímo e-shop ČD – stránku Vrácení a výměna jízdenky.
Přímo v Kontaktním formuláři můžete vkládat přílohy. V případě, že nemůžete přiložit kopii jízdenky, informujte nás v textu stížnosti alespoň o ceně, místě a přibližném čase nákupu.
Tento problém řešte prosím neodkladně prostřednictvím našeho Kontaktního centra na telefonním čísle 221 111 122 nebo prostřednictvím emailu info@cd.cz. V lepším případě se může jednat o dokončený nákup a opravdu nastal problém pouze s doručením dokladu. Druhou možností je zablokování částky u vaší banky, ale k dokončení transakce z nějakého důvodu nedošlo.
Vlakový doprovod může na základě požadavku cestujícího prověřit situaci a pokusit se napravit situaci ihned. V případě, že je porucha závažnější, doporučí cestujícím přesun do jiných vozů. Jestliže je vlak plný a nelze přidělit náhradní místa, můžete průvodčího požádat o jednorázové odškodnění ve výši 30 Kč. To platí pro vnitrostátní dopravu. S mezinárodní jízdenkou si nechejte nemožnost přesunu na jiné vyhovující místo potvrdit u vlakového doprovodu a následně můžete požádat o odškodnění formou voucheru ve výši 25 % z ceny jízdného a místenek - více informací naleznete zde.
České dráhy připravují návrh jízdního řádu svých vlaků především na základě požadavků objednavatelů veřejné dopravy. Pro dálkové vlaky (rychlíky, rychlíky vyšší kvality, expresy a vybrané spoje InterCity a EuroCity) je objednavatelem Ministerstvo dopravy ČR, pro vlaky regionální (osobní a spěšné) jsou objednavatelem jednotlivé krajské úřady. Ministerstvo dopravy i krajské úřady si u Českých drah na základě smlouvy objednávají vlaky pro zajištění základní dopravní obslužnosti a za tyto vlaky následně Českým drahám platí prokazatelnou ztrátu z jejich provozu. Součástí objednávky jsou počty a časové polohy vlaků na jednotlivých tratích a také požadovaná kvalita dopravy (použitá vozidla, přesnost dopravy apod.). Bližší podrobnosti a kontakty na jednotlivé objednatele naleznete zde.
Pokud cokoliv zapomenete ve vlaku, doporučujeme se co nejrychleji obrátit prostřednictvím telefonu 221 111 122 na náš Centrální zákaznický servis ČD. Operátoři mají možnost spojit se přímo s posádkou vlaku a ta se pokusí ztracenou věc zajistit. Všechny ztráty a nálezy jsou pak evidovány na www.eztraty.cz.
Aby se zpoždění nepřenášela lavinovitě na další a další spoje, je nastaven systém čekacích dob. Výše čekací doby určuje nejvyšší možné zpoždění, které může vlak dosáhnout při odjezdu z přestupní stanice. Základní čekací dobou je 5 minut, upravena může být značkou v jízdním řádu (zkrácení). V případě, že má váš vlak zpoždění, doporučujeme požádat vlakový doprovod se žádostí o prověření možnosti čekání nad rámec stanovených přestupních dob.
Musíme upozornit, že stížnost není vhodný nástroj k vyřizování akutních problémů. Pro naši reakci musíme prověřit skutečnosti související se zaslanou stížností, a to může nějakou dobu trvat. Legislativně je doba pro reakci ohraničena 1 měsícem od zaslání, ve výjimečných případech (pokud musíme například komunikovat s jiným subjektem) činí tato doba 3 měsíce.
České dráhy, a. s., jsou pouze dopravcem (jedním z mnoha), provoz vlaků na dopravní cestě řídí provozovatel dráhy, Správa železnic, s. o. Řízení provozu, včetně předností, sledů vlaků (dle jednotlivých kategorií, rychlostí a pod), přijetí případných opatření pro zvýšení, resp. zajištění propustnosti traťových úseků (např. jízda vlaků po odklonové trase, odřeknutí vlaků apod.), jsou plně v kompetenci této organizace. Tyto záležitosti vycházejí z platné legislativy, zejména vyhl. 173/1995 Sb. dopravního řádu drah. Stejně tak provozovatel dráhy postupuje při zajišťování přípojů, kde automaticky dodržuje stanovené čekací doby (určuje konkrétní dopravce ve spolupráci s objednatelem dopravy vždy pro aktuálně platný jízdní řád).
V případě nenadálé technické závady a nedostatku záložních vozů ve stejné kvalitě opravdu může dojít k zařazení jiného typu vozu. Rezervovaná místa jsou přidělena náhradně. Na vrácení jízdného nárok nemáte, avšak můžete v případě nedodržení plánovaných doplňkových služeb (absence WiFi, zásuvek) požádat o odškodnění formou voucheru ve výši 30 Kč, který na požádání vydá vlakový doprovod. V případě nejasností vždy doporučujeme kontaktovat vlakový doprovod.
Pro co nejrychlejší nápravu doporučujeme kontaktovat majitele infrastruktury - Správa železnic, s.o. Kontakt naleznete na www.spravazeleznic.cz.
Dopravu řídí a informace o spojích pomocí audiovizuálního systému ve stanicích zajišťuje Správa železnic, s.o. - www.spravazeleznic.cz. Dopravce nemá vliv na skutečnost, kam bude vlak přistaven.
U aktuálně jedoucích spojů můžete zjistit informace ve funkci VLAK na internetových stránkách ČD nebo v mobilní aplikaci Můj vlak. Pokud si nejste jisti důvodem zpoždění nebo potřebujete ověřit jeho výši zpětně, můžete využít Kontaktní formulář, záložku dotaz. Formu stížnosti použijte v případě, že zpožděním došlo k poškození vašich zákaznických práv.
Bohužel v reálném provozu někdy dochází k situacím kdy je třeba vůz nahradit záložním vozem. Vždy se snažíme o nahrazení stejným typem vozu, bohužel ne vždy to je možné. V případě nezařazení vozu 1. třídy Vám bude u jednorázových jízdenek vydáno potvrzení o jejím nevyužití a následně uplatníte nárok na vrácení rozdílu jízdného mezi 1. a 2. třídou (u klasických jízdenek u pokladny, u eTiketu na www.cd.cz/eshop). V případě časového doplatku do 1. třídy máte nárok na odškodnění dle Smluvních přepravních podmínek