Úpravy jízdních řádů od 6. dubna 2021 (výluky na trati Praha – Česká Třebová)



Od úterý 6. dubna 2021 začnou v souvislosti s rozsáhlou výlukovou činností Správy železnic v úseku Brandýs nad Orlicí – Ústí nad Orlicí, modernizací úseku Poříčany – Velim a pardubického železničního uzlu platit výrazné změny v jízdních řádech dálkových i regionálních vlaků Českých drah na páteřních linkách z Prahy na severní i jižní Moravu a na přípojných tratích zejména v Pardubickém kraji.

Hlavní změnou bude přesměrování většiny vlaků linky Ex3 railjet Vindobona a EuroCity Metropolitan / Hungaria v úseku mezi Prahou a Brnem po trati přes Havlíčkův Brod a také časové posuny u vlaků SuperCity, spojů linek Ex1, Ex2, R18 a R19 na linkách z Prahy na Ostravsko, Valašsko, Slovácko a přes Českou Třebovou do Brna. Hlavní fáze výluk na Orlickoústecku začne 4. května 2021, od tohoto data budou všechny regionální vlaky mezi Chocní a Českou Třebovou nahrazené autobusy. Upravené jízdní řády budou platit až do konce jízdního řádu 2021, výlukové práce ale budou pokračovat i v následujícím období.

Přestože se v souvislosti s výlukovými opatřeními u mnoha vlaků prodlouží jízdní doby, například u Railjetů mezi Prahou a Brnem nebo u Pendolin mezi Prahou a Ostravou zhruba o 20 minut, některé změny budou mít na cestující naopak pozitivní efekt. Příkladem je dočasné zastavování expresních vlaků Ostravan, Silesia a Cracovia v Chocni. Město tak jednak při výlukové činnosti získá více zastavujících vlaků a navíc vznikne více přestupních spojení do Vysokého Mýta a Litomyšle. V návaznosti na změnu jízdních řádů expresních linek z Prahy na Moravu zejména v úseku mezi metropolí a Českou Třebovou začnou platit upravené jízdní řády také u dalších regionálních vlaků. Úpravy se dotknou jak spojů na hlavní trati Kolín – Pardubice – Česká Třebová – Letovice, tak vlaků na přípojných tratích z Přelouče do Heřmanova Městce, z Moravan do Chrudimi a Holic, už zmiňované trati z Chocně do Litomyšle a také ze Svitav do Žďárce u Skutče.

Od 4. května 2021 budou v souvislosti s hlavní fází výluky mezi Brandýsem nad Orlicí a Ústím nad Orlicí nahrazené všechny regionální vlaky mezi Chocní a Českou Třebovou autobusy. Tato část výluky je plánovaná až do konce jízdního řádu 2020/2021, nicméně modernizace tratě bude pokračovat i v následujících letech.

Cestující upozorňujeme, že budou i nadále až do odvolání platit souběžná omezení vlaků v souvislosti s pandemií COVID-19. Stále tak např. platí, že nepojede část vlaků SC Pendolino a IC mezi Prahou a Ostravskem či některé Railjety mezi Prahou a Vídní. O dalších úpravách těchto omezení budeme informovat v následujících týdnech podle vývoje epidemické situace.

Aktuální jízdní řády proto doporučujeme vždy ověřit ve vyhledávačích spojení či v mobilní aplikaci Můj vlak, do kterých jsou veškeré změny v souvislosti s výlukami i "koronavirovými" omezeními zapracované. Za možné komplikace způsobené úpravou jízdních řádů se cestujícím omlouváme.

Změny u jednotlivých linek dálkové dopravy od 6. dubna 2021

Základní přehled vlaků s upravenými jízdními řády zachycuje trvalý stav od 6. dubna 2021. Některé popisované změny začnou fakticky platit až po ukončení „koronavirových“ omezení, jejichž přehled aktualizujeme na těchto stránkách.

Linka Ex 1 Praha – Olomouc – Ostrava (– Slovensko / Polsko), vlaky SC Pendolino, EC, IC, Ex a R

Linka Ex2 Praha – Olomouc – Vsetín – Horní Lideč (– Slovensko)

Linka Ex3 Praha – Brno – Břeclav (– Rakousko / Slovensko – Maďarsko)

Linka R18 Praha – Olomouc – Luhačovice / Zlín střed / Veselí nad Moravou

Linka R19 Praha – Česká Třebová – Brno

další aktualita »« novější aktualita